fbpx
Gratuit

Tags

Detalii despre program

Durerile de spate sunt semnale care îți spun că ceva este în neregulă cu spatele tău. Este o bubă pe undeva și corpul îți cere să o rezolvi. REPEDE.

Durerile lombare sunt adesea rezultatul unor suprasolicitări ale acestei regiuni, ce, lăsate netratate, îți pot amenința starea de sănătate.

Prin acest program poți începe să faci primii tăi pași pentru tratamentul durerilor lombare și pentru a le ține pe acestea la distanță.

Programul este alcătuit din 10 ședințe de kinetoterapie de o dificultate progresivă în care vom parcurge elemente de bază ale recuperării medicale și kinetoterapiei specifice pentru zona lombară.

Modul de lucru recomandat este de o ședință pe zi

Ce vei învăța

O serie de exerciții foarte simple și practice  de kinetoterapie pentru tratamentul durerilor lombare

Cum să începi să ai mai multă grijă de coloana vertebrală lombară

Îți vei dezvolta forța și rezistența musculară a regiunii lombare.

Îți vei îmbunătăți aliniamentul vertebral

Programul de lucru

12 Ședințe

Lombar 10

Ședința 100:17:12
Ședința 200:23:29
Ședința 300:17:21
Ședința 400:10:31
Ședința 500:12:10
Ședința 600:25:32
Ședința 700:17:56
Ședința 800:27:02
Ședința 900:25:07
Ședința 1000:32:40

Bonus

Precauții și contraindicații

                Există, din păcate, anumite cazuistici prezente la nivelul coloanei vertebrale lombare în care programul Lombar 10 este contraindicat, deoarece poate agrava situația în care te regăsești.

                Vorbim aici în special despre protuzii discale posterioare foarte avansate, în care mișcarea de flexie-extensie a zonei cervicale este imposibilă. 

                De asemenea, modul în care exercițiile sunt implementate joacă un rol absolut crucial în efectele pe care acestea le pot avea asupra coloanei vertebrale lombare. Ideal, ne dorim o execuție lentă și controlată a mișcărilor, deoarece doar în acest mod putem să evităm acele exerciții pe care corpurile noastre, pur și simplu le refuză.

                Este foarte important ca atunci când efectuezi exerciții fizice, indiferent că vorbim de exerciții de kinetoterapie sau fitness, să ai o abordare responsabilă asupra întregului proces. Tu simți ce se întâmplă cu corpul tău și ești cea mai în măsură persoană să conștientizezi ce se întâmplă la nivelul coloanei tale vertebrale. Eu, în calitate de terapeut, pot doar să observ mimica și gesturile unui pacient și apoi să îl îndrum. Nu pot simți ce simte pacientul, motiv pentru care pun foarte mare accent pe responsabilitatea în primul rând a pacientului în procesul de recuperare.

                Un reper după care te poți ghida cu ușurință este durerea. Indiferent de problema cu care te confrunți, apariția durerii în cadrul unei ședințe de kinetoterapie reprezintă un semnal de alarmă uriaș în vederea efectuării oricărui exercițiu.

                Prin urmare, dacă începi să efectuezi programul Lombar 10 de unul singur, este extrem de important să ai răbdare și atenție față de corpul tău și să efectuezi progresiv exercițiile, iar dacă întâlnești poziții care te deranjează, este absolut recomandat să le eviți. Obiectivul tău este să reduci durerea din zona lombară, nu să o agravezi.